AJet Genel Müdürü Kerem Sarp, yıl sonuna kadar 16 milyon yolcuya ulaşacaklarını belirterek, “Önümüzdeki sene de 20 milyonun üzerinde yolcuya ulaşmayı hedefliyoruz” dedi. AJet, Bosna Hersek’in başşehri Saraybosna’nın akabinde, Tuzla kentini de uçuş ağına ekledi. Haftada bir gün (pazartesi) İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Tuzla Memleketler arası Havalimanı’na karşılıklı sefer düzenlenmeye başlandı. AJet Genel Müdürü Kerem Sarp, ilk uçuşla ilgili düzenlediği basın toplantısında, Tuzla’ya açtıkları çizginin, Türkiye ile Bosna Hersek ortasındaki ekonomik ve kültürel ilgilerin gelişmesine katkı sağlamasını temenni etti.
Tuzla seferlerini artırmayı oluşacak talebe nazaran değerlendireceklerini aktaran Sarp, “Bosna Hersek’te uçabileceğimiz ikinci büyük kent arayışımız vardı, Tuzla’yla birebir vakitte Osmanlı tarih ve kültür miraslarından kalan kontaklarımız da var. Yabancı hava yollarının da ağır olarak operasyon yaptığı, kendi içinde yıllık 500-600 bin trafiğin olduğu büyük bir havalimanı. Bundan ötürü tercih ettik. Potansiyeli yüksek” diye konuştu. Sarp, Tuzla’dan Avrupa’ya en fazla uçuş gerçekleştiren Avrupalı düşük maliyetli bir taşıyıcının bu pazardan çekildiğini belirterek, kelamlarını şöyle sürdürdü: “Burada büyük bir boşluk var. Tuzla bölgesinin Avrupa’da bayağı bir diasporası var, güçlü bir nüfus var. Yıllık 600 bin kişinin Tuzla’ya gelmesi, akrabasını ziyaret etmesi önemli bir sayı. Bu pazardan hisse alabileceğimizi düşünüyoruz. Nasıl olacak? Diyelim ki Danimarka’dan bir Bosna Hersek vatandaşı buraya direkt uçamıyor, o denli bir imkanı yok, İstanbul’a Sabiha Gökçen Havalimanı’na getireceğiz, oradan Tuzla’ya taşıyacağız ya da dönüşlerini bu halde sağlayacağız. Bu şekil trafikler havacılıkta çok fazla. Bu trafiği alacağız. Hem Türkiye’den hem de Bosna Hersek tarafından talep var.”
2 haneli büyüme
Sarp, Türkiye’nin en genç hava yolu firması olarak hizmet vermeye başladıkları 31 Mart’tan bu yana yaklaşık 12 milyon yolcu taşıdıklarını belirterek, “Bunun 8 milyonu iç sınır, 4 milyonu dış çizgi yolcusu. Yıl sonuna kadar 16 milyon yolcuya ulaşacağımızı öngörüyoruz, hatta 16 milyonu geçebiliriz. Önümüzdeki sene de 20 milyonun üzerinde yolcuya ulaşmayı hedefliyoruz. Gelecek sene 2 haneli büyümeyi hedefliyoruz” değerlendirmesinde bulundu.
Filo gençleşiyor
Bu ay yurt dışında 9 noktaya uçuş başlattıklarını bildiren Sarp, uçak sayılarının operasyonları yürütmek için kâfi olduğunu söyledi. Gelecek yıl uçak sayısını 104’ün üzerine çıkarmayı hedeflediklerini anlatan Sarp, “Yatırımlar devam ediyor, filoyu gençleştirmeye çalışıyoruz. Filo gençleştikçe yakıt tasarrufunuz artıyor, tıpkı vakitte sürdürülebilirliğe katkınız oluyor. Yeni kuşak uçakları aldığımızda hem yakıt maliyetlerimiz düşecek hem de yolcularımıza daha kaliteli hizmet sunmayı sağlayacağız” sözünü kullandı.
54 dış çizgisi var
Yeni kurulan bir hava yolu şirketi olarak başlangıçta kimi aksaklıklar yaşadıklarını fakat süratli aksiyonlarla bu sıkıntıları aştıklarını belirten Sarp, “Bundan sonra biz, yolcusunu dinleyen ve yolcusunun gereksinimlerine nazaran hem dijital hem de yolcu memnuniyeti manasında kaliteli hizmet sunan bir hava yolu olmak istiyoruz” dedi. Sarp, 2033’te 200 uçağa ulaşma stratejileri bulunduğunu anlatarak, “Dış çizgilerde 54 noktaya uçuyoruz. 10 yıllık süreçte bunu 104’ün üzerinde noktaya getirmeye çalışacağız” değerlendirmesinde bulundu.