ABD’ye ihracat Turkish Tastes markası ile katma değerli artıyor


İZMİR (İGFA) – Dünyanın en büyük besin ithalatçısı olan ABD’de Türk besin eserlerinin daha fazla tercih edilmesini amaçlayan Ege İhracatçı Birlikleri çatısı altındaki 6 besin ihracatçı birliğinin iştirakiyle, Ticaret Bakanlığı’nca desteklenen “Sağlıklı Beslenmede Türk Eserlerinin Değeri Turkish Tastes-TURQUALITY Projesi” başarılı bir biçimde devam ediyor.

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, EİB Besin Birlik Liderleri, Turkish Tastes tanıtım sineması çekimleri için Türkiye’ye davet edilen ABD’li şefler Tom Macrina ve John Bryne ile birlikte basın toplantısı düzenledi.

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “Türk besin bölümümüz, ABD pazarındaki yerini sağlamlaştırmak ve ihracatını artırmak ismine büyük bir azim ve kararlılıkla çalışmalarına devam ediyor. TURQUALITY Projemiz, 2019 yılında ABD’de güçlü, esaslı kuruluşlar ve ticari irtibatlar kurmak için katalizör rolü oynayacak üst seviye profesyonellerden oluşan Turkish Tastes topluluğunu inşa etmek üzere başlatıldı. Yaklaşık 6 yıldır ticarileşme yolunda büyük adımlar attık, ABD’nin en büyük besin distrübütörleri Türk firmalarımızla işbirlikleri kurdu. ABD HoReCa dalı, üretici, dağıtıcı, toptancı, perakendeci ve zincir marketler, restoran birlikleri, besin yatırımcıları, besin teşebbüsleri, turizm-otelcilik fakülteleri, aşçılık okulları ile birlikte büyük network oluşturduk.” dedi.

ABD’YE 5 MİLYAR DOLARLIK İHRACAT MAKSADI KOYDUK

Başkan Eskinazi, “Bu doğrultuda çalışmalarımızın sonuçlarını, Türk firmalarımızın gerçekleştirdiği ikili iş görüşmelerini, Turkish Tastes’nin ABD’de neler başardığını bugün burada sizlerle paylaşmaktan gurur duyuyoruz. 2019-2023 yılları ortasında ABD’nin toplam besin ithalatı yüzde 35’lik bir artışla 156 milyar dolardan 211 milyar dolara çıkarken, tıpkı devirde Türkiye’nin ABD’ye besin ihracatı yüzde 100’ün üzerinde artış göstererek 708 milyon dolardan 1 milyar 712 milyon dolara yükseldi. Türk besin ihracatçıları olarak başarımızı daha da ileri taşıyarak ABD’ye 5 milyar dolarlık ihracat amacı koyduk. Turkish Tastes tanıtım sineması çekimleri için ülkemize davet ettiğimiz şeflerimiz Tom Macrina ve John Bryne bugün ortamızda olduğu için memnunluk duyuyoruz. Her geçen gün büyüyen Turkish Tastes markamız ve tüm çalışmalarımızda Ticaret Bakanlığımızın “Uzak Ülkeler Stratejisi” vizyonu ile uyumlu hareket ediyoruz.” diye konuştu.

HERKESİN KAZANACAĞI BİR KAZAN KAZAN MODELİ İLE TURKİSH TASTES MARKASI HER GEÇEN GÜN BÜYÜYECEK

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Lideri Emre Uygun, “Bugün ortamızda olan marka elçimiz şeflerimizin büyük katkıları ile 360 derece bağlı bir döngü kurguladık. Bu döngü, ihracatçılarımızdan başlıyor ve ABD’deki son tüketicilerle tamamlanıyor. Marka elçilerimiz aracılığı ile Turkish Tastes markası taşıyan eserlerimiz distribütörlere, distribütörlerden de başlattığımız program kapsamında yer alan ve bu distribütörlerden eser alan restoranlara, oradan da Turkish Tastes markası ile hazırlanan menülerle son tüketicilere ulaşacak. Program kapsamında yer alan restoranları influencerlarla destekleyerek herkesin kazanacağı bir kazan kazan modeli ile Turkish Tastes markası her geçen gün büyüyecek. Bu nedenle asıl yükü üstlenen şeflerimize tekrar teşekkür ediyorum. Projenin tesirlerini en besbelli hisseden kesimlerden biriyiz. En kıymetli maksat pazarlarımız olan ABD’ye zeytin ve zeytinyağı ihracatı 2023 yılında %80 artarak 185 milyon dolarlık bir hacme ulaşmıştır. Bu çalışmalarla gelecek yıllarda çok daha hoş haberler paylaşacağımıza inanıyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir